1More Triple Drivers – Review
0

1More Triple Driver Oordopjes

1More

Geluidskwaliteit
Bouwkwaliteit
Accessoires

Het kiezen van de juiste manier om naar muziek te luisteren is ingewikkeld. Welk type muziek luister je? Moet de focus op basis daarvan liggen op hoge of lage tonen? Moet het een over-ear koptelefoon worden of gemakkelijker mee te nemen oordopjes? Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hetgeen waar over nagedacht moet worden bij het aanschaffen van hardware als dit. 1More heeft de keuze iets gemakkelijker gemaakt. Door uitstekende in-ear oordopjes te ontwikkelen en deze te verkopen voor slechts €89, de 1More Triple Driver headphones.

Alles aan de 1More Triple voelt premium en dat begint bij het uitpakken al. Met een duur ogende doos en accessoires in overvloed, heb je direct het idee waar voor je geld te krijgen. Meer dan dat zelfs. Persoonlijk twijfelde ik aan de prijs van €89 toen ik de zestien verschillende opzetstukjes zag met daarbij een leren opbergdoosje, een vliegtuigadapter én een klipje waarmee je de kabel aan je kleding kunt bevestigen. Je koopt niet alleen oordopjes, maar een compleet audiopakket die je in staat stelt de oordopjes in elke situatie en met je eigen vorm van comfort kunt gebruiken.

Dan heb ik het nog niet eens over de geluidskwaliteit gehad, die fantastisch is! Met een vrij neutraal geluid weet de Triple Drivers een geschikte set oordopjes te zijn voor zo goed als ieder type muziek. Het enige type muziek waar de Triple Drivers minder uit de verf komen, is bij rustigere vocale muziek. Er ligt namelijk een kleine focus op de lagere tonen, wat er bij rustige vocale muziek voor kan zorgen dat de zang niet altijd even goed naar voren komt. Anders dan dat zijn de Triple Drivers zeer capabel bij het produceren van het best mogelijke geluid, voor welke genre dan ook.

Tevens beschikken de Triple Drivers over een bedieningsstukje, wat aan de kabel verwerkt zit. Deze bevat drie knoppen waarmee het nummer door- of teruggespoeld kan worden en de muziek kan op pauze gezet worden. Tevens zit er een microfoon in verwerkt, wat de oordopjes geschikt maakt voor het bellen, zonder dat je ze los hoeft te koppelen van je audiobron. De microfoon is van goede kwaliteit, waardoor je goed verstaanbaar bent, alhoewel de focus hier niet op lijkt te liggen. Je stemgeluid klinkt vrij schel, iets wat vaker voorkomt bij microfoontjes als deze. Op dit gebied prima, maar verre van bijzonder.

Wat wel ontzettend bijzonder is aan deze oordopjes is de kwaliteit die je terugkrijgt voor een bedrag van slechts €99. Het is en blijft veel geld, maar met de accessoires, bouwkwaliteit en geluidskwaliteit die je daar voor terugkrijgt, verbaasde ik me constant over de prijs die er gevraagd wordt voor zo een uitgebreid pakket. Het referentiekader wat ik heb zijn de Audio-Technica ATH-M40x, de Beyerdynamic DT770-Pro en de standaard met mijn telefoon meegeleverde Apple EarPods. Die laatste zijn tevens in-ear oordopjes. Het mag geen verassing zijn dat de Triple Drivers deze overtreffen op ieder vlak. Het verbaasde me echter dat ik liever de Triple Drivers gebruikte dan de M40x, die ik normaalgesproken voor het luisteren van muziek gebruik. De Beyerdynamic DT770-Pro worden voor mij persoonlijk niet overtroffen. Het comfort en het neutrale geluid is verreweg beter. Daarvoor in de plaats zijn de Tiple Drivers gemakkelijker mee te nemen, aangezien de DT770-Pro een koptelefoon is.

Concluderend kan ik zeggen dat dit de beste oordopjes zijn die ik ooit gebruikt heb. De kwaliteit van het geluid, het aantal accessoires en de prijs maken dit de beste all-round aankoop die je kunt doen bij het kopen van oordopjes. De 1More Triple Drivers voldoet aan alle eisen, geeft alle typen muziek goed weer en biedt het comfort om uren achter elkaar naar je favoriete muziek te luisteren. En dat alles voor €89, maken de Triple Drivers een meer dan een prima aankoop!

De 1More Triple Drivers is nu beschikbaar.

100%
0%