Nacon Revolution Pro 2 Controller – Review

Vorm
Gewicht
Accessoires
Software
Algehele kwaliteit

Geen draadloze functionaliteit

Met de Nacon Revolution Pro controller, werd in 2016 een controller neergezet die zich richtte op meer dan alleen besturing. Met een opvallend (fijn) design, instelbare profielen en zelfs gewichtjes, was de Revolution Pro ook echt daadwerkelijk ‘Pro’. Nu is er een tweede versie, die heel toepasselijk de Revolution Pro 2 heet. Een waardige opvolger? Je leest het in deze review!

Nacon-Revolution-Pro-2-Review-Buttons-PC-PS4Allereerst moet er gezegd worden hoe kwalitatief goed de controller aanvoelt. Met een matte plastic finish en een grotere vorm dan de standaard PlayStation 4 controller, heb je direct het idee kwaliteit in handen te hebben. Dit uit zich ook in de filosofie achter de controller. Waarom heeft een controller als dit bestaansrecht? Het moet een zeer uitgebreid en een zo compleet mogelijke oplossing bieden, en dat doet de Revolution Pro 2!

Of het nu de zeer moderne USB-C aansluiting is, of de extra toegevoegde knoppen, overal lijkt goed over nagedacht te zijn. De bijgeleverde software voor de profielen is in orde, de kabel is braided, er zit een beschermtasje bij met vakjes voor accessoires, het gewicht is zelf te bepalen met gewichtjes, de sticks liggen hoger én de actieknoppen zijn groter. Dit is allemaal gedaan met een reden, de controller moet ‘Pro’ zijn en aanvoelen. Je hoeft dus niet bang te zijn geen waar voor je geld te krijgen als het gaat om kwaliteit, maar voor wie is de controller nu eigenlijk?

Ik als PC-speler heb altijd een controller bij de hand voor games die dit nodig hebben, denk aan games als Dark Souls en genres als platformers. Een goede controller is daarbij een must en de grote Xbox-controllers voldoen aan de standaard eisen die ik heb. De controller moet fijn in de hand liggen, hij moet wat gewicht hebben en de triggers moeten in orde zijn. Nu doet de Nacon Revolution Pro 2 dit allemaal. De controller is groter dan de standaard PlayStation 4 controller, de sticks zitten anders gepositioneerd, de triggers zijn in orde en het gewicht is zelf te bepalen met behulp van gewichtjes.

Dit maakt echter niet dat de Revolution Pro 2 direct een aanrader is. Al deze opties en de algehele kwaliteit, komt met een prijskaartje van €129. Ook dit schreeuwt ‘Pro’. Niet iedereen zal meer als honderd euro over hebben voor een controller, laat staan €129. Voor die prijs heb je ook twee standaard PlayStation 4 controllers, waar ook prima mee te spelen is. Dit is dan ook direct het lastigste aan deze controller. Het aanschaffen ervan is compleet subjectief. Vinkt de controller alle vinkjes af die je zou hebben bij het woord Pro in combinatie met een controller? Absoluut! Maar wel tegen een hoge prijs. Of deze opties voor jou de prijs rechtvaardigen, blijft persoonlijk.

Nacon-Revolution-Pro-2-Review-Cable-2-PC-PS4

Een functie die de controller echter niet heeft, is het kunnen functioneren zonder draad. Er moet ten alle tijden een draad tussen de PC of console en de controller zijn. Nu is dat met maar liefst drie meter aan kabel geen probleem, maar zeker gezien de prijs was dit geen verkeerde toevoeging geweest.

Concluderend kan er met recht gezegd worden dat de Nacon Revolution Pro 2 een high-end controller is, die een stuk meer biedt als de standaard controllers (lees: Xbox 360, Xbox One en PlayStation 4 controllers). Toch is de prijs van €129 iets wat je voor jezelf moet kunnen rechtvaardigen. Ben je opzoek naar meer dan standaard? Dan is de Revolution Pro 2 zeker het checken waard! Zelden heb ik een controller gezien met zoveel aanpasbaarheid en algehele kwaliteit. De enige die erbij in de buurt mag komen is de Xbox One Elite Controller, die dezelfde prijs heeft. Toch is de Nacon een bijzondere controller, die alles wat het wil doen goed doet en de filosofie erachter in alle punten over weet te brengen. Van de kwaliteit van de controller, tot de hoeveelheid accessoires én de prima software, alles aan deze controller is pro!

0%
0%
0%