RU connected HDMI kabels – Review

1080p - UHD/4K - 4K 60hz - HDR - HDMI 3D - HDMI ARC - HDMI CEC - HDMI-ethernet - Dolby TrueHD en DTS-HD Audio

Verschillende lengtes beschikbaar

RU connected

Kwaliteit kabel
Solide aansluiting
Materiaal kabel

Als gamer kan de komst van 4K je inmiddels niet ontgaan zijn. Na de PC heeft zelfs de PlayStation 4 Pro de mogelijkheid om de hoge resolutie te gebruiken. Microsoft gaat hier gelukkig in mee en zet ook hoog in op 4K-gaming, met de aankomende Scorpio. Bij zo’n hoge resolutie komen alleen wel een aantal vragen kijken, wat is de huidige HDMI-standaard en wat is een mooie betaalbare oplossing om al die pixels tot hun recht te laten komen? Het Nederlandse RU connected heeft hier een antwoord op, met kwalitatieve maar goed betaalbare HDMI 2.0 (a en b) kabels.

Hoe belangrijk is een goede HDMI kabel eigenlijk, en wat maakt het dat een HDMI kabel goed of slecht kan zijn? Het antwoord verschilt per gebruiker, maar voor ons als gamers is er wel een unaniem antwoord te geven. Er moet inmiddels UHD-ondersteuning zijn, de kabel dient goed te verbinden met de apparatuur en de algehele kwaliteit van de kabel dient in orde te zijn.

RU Connected HDMI KabelRU connected lijkt rekening gehouden te hebben met alle bovenstaande punten. Direct na het uitpakken van de kabel, heb je een kabel in je handen die kwalitatief goed voelt. De platte kabel met vergulde connectoren en een mooi omhulsel, is gelijk iets wat vertrouwen geeft in de kwaliteit van de kabel. Dit wordt nogal onderschat, zeker aangezien je de kabel aansluit en er daarna niet tot nauwelijks nog naar om kijkt. Hierdoor is het wel zo fijn het gevoel te hebben dat de kabel het lang vol gaat houden, zeker als je hem achter de muur of in een kabelgoot laat lopen.

Dan komen we uiteindelijk uit bij de kwaliteit van de beelden en het signaal, hetgeen wat voor velen het belangrijkste zal zijn. De kabel is getest met een 1440p monitor en een 1080p LED-TV, in combinatie met consoles, een PC en verschillende capture cards (AverMedia en Elgato). Voor degenen die met apparaten als dit hebben gewerkt, weten dat capture cards gevoelig zijn op het gebied van zowel audio als video. Dit lijkt echter geen probleem te zijn met de kabels van RU connected. Waar ik met goedkopere HDMI kabels nogal eens last had van audiostoringen, zijn deze nu volledig weg. Ook de PC op een 1440p monitor werkte vlekkeloos en na dagen werken is er geen enkele vorm van signaalverlies of onderbreking gevonden.

RU Connected HDMI Capture Card Elgato

Conclusie: Of je nu opzoek bent naar een HDMI kabel voor het gamen op hoge resoluties, of een kabel waarop je kunt vertrouwen als het gaat om algehele kwaliteit, RU connected heeft een HDMI kabel weten te maken die alle vakjes van eisen af lijkt te vinken. De kwaliteit van de kabel is uitstekend, de connectoren zijn zeer robuust en er is geen enkele vorm van signaalverlies gedetecteerd na uren van consistent gebruik. Daarnaast zijn de kabels ook zeer betaalbaar en in verschillende lengtes beschikbaar. Mocht je opzoek zijn naar een HDMI kabel, neem RU connected dan zeker mee in je zoektocht. De kans is groot dat je uiteindelijk altijd op hun terug blijft komen vanwege de volledigheid die de kabel heeft, zowel op het gebied van kwaliteit als de prijs…

De HDMI kabels van RU connected zijn momenteel beschikbaar en hier verkrijgbaar, in de gewenste lengte.

100%
0%