Snipperclips – Nintendo Switch – Review

Puzzel

Nintendo Switch

Slimme puzzels
Creativiteit
Samenwerken / Co-op

Singleplayer minder leuk dan co-op

Snipperclips-Characters-PNG-NintendoWaar Nintendo met 1-2 Switch de mogelijkheden met de Joy-Cons liet zien, gaat Snipperclips daar vrolijk op door. Met de Joy-Cons los van de console en met z’n tweeën op de bank puzzelen is verassend leuk! Het begin van de game is vrij gemakkelijk, maar al snel test de game meer dan je vermogen om puzzels op te lossen…

Puzzelen met papier

Snipperclips draait om het oplossen van puzzels met twee papierfiguurtjes. Wanneer de ene de ander overlapt, krijg je het overlappende vlak te zien en knip je met een druk op de knop een stuk uit de ander. Vervolgens is het aan jou (en je eventuele medespeler) de taak om in het aangegeven vakje te passen met z’n tweeën. Maar dit is pas het begin!

Meer dan de standaard puzzels

Snipperclips verandert al vrij snel in een slim uitgedacht puzzel game, die meer van je verwacht dan het kunnen vormen van vormpjes. Zo moeten er ballonnen stuk geprikt worden, moeten eieren voorzichtig aan elkaar overgegeven worden zonder dat deze kapot valt én is een potje basketballen ook onderdeel van een van de puzzels.Snipperclips-Balloons-Switch-NintendoHetgeen wat dit extra leuk maakt is de creativiteit die je kunt gebruiken in zowel de singleplayer als de co-op, zonder dat je uitgelegd krijgt hoe je iets moet doen. Of je er nu voor kiest om een schaaltje van je medespeler te maken, om die bowlingbal gemakkelijk van punt A naar B te brengen, of dat je met z’n tweeën als een soort bowlingbaan achter elkaar aan gaat lopen om de bal bij het eindpunt te krijgen, de oplossing is aan jou!

Samenwerken is key

Tijdens de inleiding werd het al even aangehaald, er wordt beroep gedaan op meer dan enkel je puzzelvermogen. Het samenwerken in de co-op modus is een tweede en minstens net zo’n moeilijk punt aan de game. Omdat je creatief te werk kunt gaan, en er meer dan één oplossing mogelijk is in de meeste gevallen, kan het goed dat jij een ander idee hebt dan je medespeler. Het overbrengen hiervan gaat is de meeste gevallen goed, totdat de chaotischere levels gehaald moeten worden! Dit is net als de creativiteit en mede door de creativiteit zo ontzettend leuk, grappig en bij vlagen op een goede manier frustrerend, dat de co-op voor een completere ervaring zorgt dan de Singleplayer.

Snipperclips is een van de lanceringstitels voor de Switch die je niet mag missen! Het slimme gebruik van de Joy-Cons laat direct de mogelijkheden tot multiplayer zien op de nieuwe console. Daarnaast steken de puzzels goed in elkaar, is er veel ruimte voor creativiteit en is het samenwerken hilarisch! Leg zo nu en dan Zelda even neer en check Snipperclips in de eShop.

Snipperclips is nu beschikbaar in de Nintendo eShop voor €19,99 en heeft een gratis demoversie.

Summary
Review Date